Saját érdekünk, hogy tudatosan, a lehető legalaposabban utánajárva válasszuk ki a leendő telefon készülékünket, főleg, ha szeretünk telefonra és egyéb okos készülékekre költeni. Ha belegondolunk, nagyon könnyű dolgunk volt egy jó öreg siemens A40-essel, amit ha napokig dobáltunk, akkor sem ment tönkre és legalább 10 évig tudott minket hűségesen szolgálni, amíg nem vettünk egy Nokia 3210-est. Bezzeg ma már egy telefon átlagos életkora jó, ha megéri a 2 évet, és akkor már tényleg sokat mondtunk. Nem csoda, a világ fele már telefonokkal járkál, a boltig nehezen tudunk lemenni a telefonunk nélkül, így a gyártók hatalmas hangsúlyt fektetnek a telefon kínálat szélesítésére.
De mire számítsunk, ha nem szállunk el nagyon az anyagiakkal és veszünk egy nagyjából százezer forintos samsung készüléket? Szuper kamera, elég nagy képernyővel, elegendő tárhellyel, egyéb extrákkal, de tényleg nem a csúcs kategóriából való, részletre megfizethető darab. Tegyük fel, nagyjából másfél év után lelassul, vagy éppen a mi hibánkból adódóan eltörik. Vigyük el egy samsung telefon szervizbe, hogy a márka problémáit, sajátosságait rutinosan ismerjék. A telefon árának 50%-ánál viszont nem érdemes többet költeni a javíttatásra, hiába kedves számunkra egy készülék. Az igazi értékeket, file-okat, képeket, adatokat a szervizek profin kinyerik a legrosszabb állapotban lévő telefonból is. A legtöbb telefon már tudja azokat a funkciókat, amikre a mindennapokban szükségünk van, ebből az egyik legfontosabb a gyorsaság. Ezt a jó tulajdonságot érdemes fenntartani és ha néha belassul a szoftveres frissítések csodákra képesek, amit szintén érdemes egy szakértő szervizre bízni.